OSA 5. Tekstikenttä
OSA 5. TextField
Lisätään muuttuja tyyppiä TextField, joka on valmis objekti joka osaa näyttää tekstiä stagella. Se tuodaan paketin käyttöön import avainsanalla flashin text -kirjastosta flash.text.
package {
import flash.text.TextField;
public class Hello {
var viesti:String = "Hello world";
var tekstikentt:TextField; // muuttuja tyyppiä TextField
public function Hello {
} //constr
} // class
} // pack
Sanalla new luodaan muuttujaan uusi (tyhjä) tekstikentän ilmentymä:
package {
import flash.text.TextField;
public class Hello {
var viesti:String = "Hello world";
var tekstikentt:TextField = new TextField();
public function Hello {
} //constr
} // class
} // pack
TextField -objektilla on ominaisuus .text, joka sisältää ruudulla näytettävän merkkijonon. Siirretään konstruktorissa teksti kentän sisällöksi:
package {
import flash.text.TextField;
public class Hello {
var viesti:String = "Hello world";
var tekstikentt:TextField = new TextField();
public function Hello {
tekstikentt.text = viesti; // <- varsinainen koodi } //constr
} // class
} // pack
Vieläkään teksti ei ole näkyvissä vaikka koodi ajettaisiin. TextField objekti on vielä liitettävä display -listaan. Se on lista joka sisältää kaikki swf -tiedoston ruudulla näkyvät elementit.
trol.lol();
VastaaPoista