OSA 8. Kenttä näkyviin
ActionScript 3 ohjelmointi alkeet
OSA 8. Kenttä näkyviin
Objekteja on ainakin kahdenlaisia sen mukaan mitä ne osaavat tehdä:
1. Näkymättömiä, kuten XMLList, joka vain esim lataa dataa ohjelmaan, sekä
2. Näkyviä, joilla voi olla jokin visuaalinen ulkoasu. (Näkyvä voi olla piilossa)
Jotta objekti voisi näkyä, sen pitää periytyä näkyvästä objektista, kuten Sprite, Shape tai MovieClip.
Yksinkertaisesti Sprite luokka siis osaa näkyä ruudulla.
extends avainsana liittää luomamme luokan Sprite -luokan laajennukseksi.
package { // Hello.as <- tallenna tällä nimellä
import flash.display.Sprite; // <- Tuo Sprite luokka
import flash.text.TextField;
public class Hello extends Sprite { // <- Laajenna luokkaa
var viesti:String = "Hello world";
var tekstikentt:TextField = new TextField();
public function Hello { tekstikentt.text = viesti; addChild(tekstikentt); // <- Näytä kenttä stagella }
}
}
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentti Ajatustehtaalle: