30 maaliskuuta, 2009

OSA 8. Kenttä näkyviin


ActionScript 3 ohjelmointi alkeet
OSA 8. Kenttä näkyviin

Objekteja on ainakin kahdenlaisia sen mukaan mitä ne osaavat tehdä:
1. Näkymättömiä, kuten XMLList, joka vain esim lataa dataa ohjelmaan, sekä 
2. Näkyviä, joilla voi olla jokin visuaalinen ulkoasu. (Näkyvä voi olla piilossa)
Jotta objekti voisi näkyä, sen pitää periytyä näkyvästä objektista, kuten Sprite, Shape tai MovieClip
Yksinkertaisesti Sprite luokka siis osaa näkyä ruudulla.
extends avainsana liittää luomamme luokan Sprite -luokan laajennukseksi.


package { // Hello.as <- tallenna tällä nimellä
   import flash.display.Sprite; // <- Tuo Sprite luokka
   import flash.text.TextField;
public class Hello extends Sprite { // <- Laajenna luokkaa
   var viesti:String = "Hello world";
   var tekstikentt:TextField = new TextField();
   public function Hello { tekstikentt.text = viesti; addChild(tekstikentt); // <- Näytä kenttä stagella    }  
    }  
}  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti Ajatustehtaalle: